Opći uvjeti poslovanja za elektroničku trgovinu evomed.hr
Priređivač elektroničke trgovine www.evomed.hr:
Naziv: Evona d.o.o.
Sjedište: Klenovnička 32, 10 000 Zagreb, Republika Hrvatska
MBS: 080611513
OIB: 02231943142
PDV br.: HR02231943142
IBAN broj bankovnog računa: HR26 2360 0001 1019 6287 3
Pravna forma: Društvo s ograničenom odgovornošću
Zapis u registru: Sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu
Kontakt telefon: 0994887773
E-mail: info@evomed.hr
Poštanska adresa za poštanske pošiljke uključujući povrat robe i reklamaciju: Klenovnička 32, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska
Opće odredbe i definicije
- Ovi uvjeti poslovanja (u daljnjem tekstu “uvjeti poslovanja”) primjenjuju se na pravne odnose između tvrtke Evona d.o.o., sa sjedištem na adresi Klenovnička 32, 10 000 Zagreb, Republika Hrvatska, MBS: 080611513, OIB: 02231943142 upisano u Sudskom registru Trgovačkog suda u Zagrebu, (u daljnjem tekstu „operater“ i/ili “prodavatelj” i/ili “najmodavac”) i kupaca sklopljeni putem sustava e-trgovine (u daljnjem tekstu “trgovina”).
- Ovi uvjeti reguliraju međusobna prava i obveze stranaka nastale u vezi sa ili na temelju ugovora o kupnji (u daljnjem tekstu “ugovor o kupnji” i/ili „kupoprodajni ugovor) sklopljenog između prodavatelja i fizičke ili pravne osobe (u daljnjem tekstu “kupac”) putem internetske trgovine kojom upravlja prodavatelj.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, kupac, odnosno potrošač je: „svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti“
- Ovi uvjeti također reguliraju međusobna prava i obveze stranaka nastale u vezi sa ili na temelju ugovora o najmu (u daljnjem tekstu “ugovor o najmu”) sklopljenog između najmodavca i fizičke ili pravne osobe (u daljnjem tekstu “najmoprimac”) putem internetske trgovine kojom upravlja prodavatelj.
- Predmet kupnje i/ili najma u skladu s ovim uvjetima su uređaji prema trenutnoj ponudi prodavatelja objavljenoj na www.evomed.hr.
- Internetskom trgovinom upravlja se na domeni www.evomed.hr, putem web sučelja (u daljnjem tekstu “internetska trgovina”).
- Uvjeti poslovanja dodatno reguliraju prava i obveze ugovornih strana o korištenju web mjesta smještenog na adresi www.evomed.hr (u daljnjem tekstu “web mjesto”) i drugim povezanim pravnim odnosima.
- Odredbe koje odstupaju od uvjeta poslovanja mogu se navesti u ugovoru o kupnji/najmu. Odstupanja od odredbi imaju prednost nad odredbama općih uvjeta prodaje.
- Opći uvjeti prodaje sastavni su dio ugovora o kupnji/najmu. Ugovor je zaključen na hrvatskom jeziku.
- Operater može izmijeniti uvjete poslovanja. Ova odredba ne utječe na prava i obveze nastale tijekom valjanosti prethodnih verzija općih uvjeta poslovanja.
- Roba i usluge prodavatelja pružene u skladu s ovim uvjetima odredbe su namijenjene osobama starijim od 18 godina.
- Ugovorni odnosi (kao i drugi pravni odnosi koji mogu proizaći iz ugovornog odnosa) s fizičkim osobama koje ne djeluju u okviru svoje poslovne djelatnosti (u daljnjem tekstu “potrošač”) prilikom sklapanja ugovora pod ovim uvjetima i odredbama, podliježu Zakonu o zaštiti potrošača te Zakonu o obveznim odnosima
- Odredbe uvjeta poslovanja za pravne odobe primjenjuju se na kupca/najmoprimca koji prilikom sklapanja ugovora prema ovim uvjetima poslovanja, u okviru predmeta svoje poslovne djelatnosti (u daljnjem tekstu: pravna osoba). Ako kupac u narudžbi navede identifikacijske podatke tvrtke (MBS, OIB…), tada priznaje da se na njega primjenjuju pravila uvjeta poslovanja za pravne osobe.
- Pravni odnosi prodavatelja s kupcem/najmoprimcem, koji je pravna osoba, nisu izričito regulirani ovim Uvjetima.
Uvjeti dostave
- Prodavač će predati robu kupcu u dogovorenoj količini, kvaliteti i dizajnu. Ako nije ugovoreno kako se roba pakira, prodavatelj će robu pakirati u skladu s običajima; ako nisu uobičajeni, onda na način potreban za očuvanje robe i njenu zaštitu.
- Naručenu robu isporučujemo nakon potvrde narudžbe u roku navedenom u narudžbi za pojedine vrste robe. U slučaju plaćanja unaprijed prijenosom na račun prodavatelja, robu isporučujemo tek nakon primitka punog iznosa narudžbe. Razdoblje isporuke započinje u trenutku potvrde primitka naloga/primanja uplate od strane prodavatelja. Kupac je e-poštom obaviješten o primitku naloga i o otpremi robe.
- Robu se šalje preko Hrvatske pošte ili neke druge tvrtke za dostavu robe. Izbor načina isporuke robe ovisi o kupcu. Iznos poštarine određujemo prema trenutnom cjeniku Hrvatske pošte/dostavljačke tvrtke
- Roba se dostavlja kupcu na adresu koju je kupac naveo u narudžbi. Izbor načina isporuke vrši se tijekom naručivanja robe.
- Troškovi dostave robe, ovisno o načinu slanja i preuzimanja robe, navedeni su u narudžbi kupca i u potvrdi narudžbe od strane prodavatelja. Ako se način prijevoza dogovori na temelju posebnog zahtjeva kupca, kupac snosi rizik i sve dodatne troškove povezane s tim načinom prijevoza.
- Ako je prema kupoprodajnom ugovoru prodavatelj dužan dostaviti robu na mjesto koje je kupac odredio u narudžbi, kupac je dužan preuzeti robu po isporuci. U slučaju da je iz razloga kupca potrebno isporučiti robu više puta ili na drugi način od navedenog u narudžbi, kupac je dužan platiti troškove povezane s ponovljenom i drugim načinom isporuke robe.
- Ako prodavatelj treba poslati robu, predat će robu kupcu – pravnoj osobi predajući je prvom dostupnom prijevozniku na prijevoz. Prodavač isporučuje robu kupcu – potrošaču u trenutku kada mu robu preda prijevoznik.
- Prilikom preuzimanja robe od prijevoznika, preporučujemo kupcu da provjeri cjelovitost ambalaže robe i u slučaju bilo kakvih nedostataka odmah obavijesti prijevoznika. U slučaju oštećenja ambalaže koje ukazuje na neovlašten otvaranje pošiljke, kupac istu ne mora preuzeti od prijevoznika.
- Kupac stječe vlasništvo nad robom do potpune uplate pune cijene prema narudžbi, uključujući troškove isporuke, odnosno preuzimanjem robe.
- Rizik oštećenja robe prelazi na kupca – pravnu osobu u trenutku isporuke robe od strane prodavatelja prijevozniku za prijevoz robe. Rizik oštećenja robe prelazi na kupca – potrošača u trenutku kada on preuzme robu od dobavljača (prijevoznika), ili ako to ne učini na vrijeme, u trenutku kada mu prodavatelj dopusti raspolaganje robom, a kupac ne preuzme robu.
Roba i uvjeti plaćanja
- Podaci o robi, uključujući cijene pojedinačne robe i njihova glavna svojstva, daju se za pojedinu robu u katalogu internetske trgovine.
- Podaci o troškovima povezanim s pakiranjem i dostavom robe objavljuju se u internetskoj trgovini. Podaci o troškovima povezanim s pakiranjem i isporukom robe navedene u internetskoj trgovini vrijede samo ako je roba isporučena na teritoriju Republike Hrvatske.
- Sve cijene uključuju PDV, sve povezane naknade i troškove vraćanja robe, ako se roba, po svojoj prirodi, ne može vratiti poštom. Cijene robe vrijede sve dok su prikazane u internetskoj trgovini.
- Bilo koji popust na kupovnu cijenu robe koji pruža prodavatelj ne može se međusobno kombinirati, osim ako se prodavatelj unaprijed ne dogovori s kupcem.
- Kupac robu može platiti na sljedeće načine:
- pouzećem – kupac robu plaća po primitku od dostavljača,
- prijenosom – kupac robu plaća unaprijed na račun prodavatelja, broj računa prodavatelja je HR2623600001101962873,
- plaćanje karticom – unaprijed kroz odgovarajući servis za plaćanje.
- U slučaju plaćanja putem servisa za plaćanje, kupac slijedi upute relevantnog davatelja usluga elektroničkog plaćanja.
- U slučaju bezgotovinskog plaćanja unaprijed, obveza kupca da plati kupoprodajnu cijenu ispunjava se u trenutku knjiženja odgovarajućeg iznosa na bankovni račun prodavatelja.
- Prodavač od kupca ne zahtijeva nikakav predujam ili drugu sličnu uplatu. Plaćanje kupoprodajne cijene prije slanja robe nije polog.
- Prodavač će kupcu izdati porezni dokument – račun. Račun se šalje na e-mail kupca, odnostno pričvršćen je za isporučenu robu.
Narudžba i otkazivanje narudžbe
- Kupoprodajnim ugovorom na temelju narudžbe prodavatelj se obvezuje predati kupcu robu koja je predmet kupnje i omogućuje mu stjecanje vlasništva, a kupac se obvezuje preuzeti robu i platiti prodavaču kupoprodajnu cijenu ugovorenu u narudžbi. Prodavač će kupcu predati robu i dokumente koji se odnose na nju i omogućiti kupcu stjecanje vlasništva nad robom u skladu s ugovorom.
- Kupac robu naručuje na sljedeće načine:
- putem svoga korisničkog računa, nakon prethodne registracije u internetskoj trgovini,
- popunjavanjem obrasca za narudžbu bez registracije.
Istodobno, kupac ispunjava svoje osobne podatke i podatke za kontakt potrebne za obradu narudžbe. Kupac je dužan dati točne i istinite podatke. Podatke koje kupac daje prilikom naručivanja robe prodavatelj smatra točnim, potpunim i istinitim.
- Korisnički račun:
- Na temelju registracije kupca izvršene u internetskoj trgovini, kupac može pristupiti svom korisničkom računu. Sa svog korisničkog računa kupac može naručiti robu. Kupac također može naručiti robu bez registracije.
- Pri registraciji računa i prilikom narudžbe robe, kupac je dužan sve podatke navesti točno i istinito. Kupac je dužan ažurirati podatke navedene na računu kupca u slučaju bilo kakve promjene. Podatke koje kupac daje na korisničkom računu i prilikom naručivanja robe prodavatelj smatra ispravnima.
- Pristup korisničkom računu osiguran je korisničkim imenom i lozinkom. Kupac je dužan čuvati povjerljivost podataka koji su potrebni za pristup njegovom korisničkom računu. Prodavač nije odgovoran za bilo kakvu zlouporabu korisničkog računa od strane trećih strana.
- Kupac nema pravo dopustiti upotrebu korisničkog računa trećim stranama.
- Prodavač može otkazati korisnički račun, posebno ako kupac ne koristi svoj korisnički račun dulje razdoblje (najmanje 12 mjeseci) ili ako kupac krši svoje obveze iz kupoprodajnog ugovora ili ovih uvjeta i odredbi.
- Kupac prihvaća da njegov korisnički račun možda neće biti dostupan danonoćno, posebno u pogledu potrebnog održavanja hardvera i softvera prodavatelja ili potrebnog održavanja hardvera i softvera trećih strana.
- Prilikom narudžbe kupac odabire robu, broj komada robe, način plaćanja i isporuke.
- Prije slanja narudžbe, kupac smije provjeriti i promijeniti podatke koje je unio u narudžbi. Kupac narudžbu šalje prodavaču klikom na gumb “Potvrdi narudžbu s obvezom plaćanja”. Podatke dane u narudžbi prodavatelj smatra točnim. Uvjet za valjanost narudžbe je popunjavanje svih obveznih podataka u obrascu narudžbe i potvrda kupca da je pročitao ove uvjete i uvjete zaštite osobnih podataka. Kupac će također dobiti kopiju uvjeta poslovanja kao prilog potvrdi o primitku narudžbe na navedeni e-mail.
- Odmah nakon primitka narudžbe, prodavatelj će poslati kupcu potvrdu o primitku narudžbe na e-mail koji je kupac unio prilikom narudžbe. Ova potvrda je automatska i ne smatra se ugovorom. Ugovor o kupnji zaključuje se tek nakon što prodavatelj prihvati narudžbu. Potvrda o primitku – potvrda narudžbe dostavlja se na e-mail kupca naveden u narudžbi. Kupoprodajni ugovor zaključuje se u trenutku potvrde narudžbe od strane prodavatelja na uneseni e-mail kupca.
- U slučaju da prodavatelj ne može ispuniti bilo koji od zahtjeva navedenih u narudžbi, izmijenjenu će ponudu poslati na e-mail kupca. Izmijenjena ponuda smatra se novim nacrtom kupoprodajnog ugovora i u ovom se slučaju kupoprodajni ugovor zaključuje kupčevom potvrdom prihvaćanja ove ponude prodavaču e-poštom navedenom u ovim uvjetima. U suprotnom, ugovorni odnos iz narudžbe između prodavatelja i kupca neće nastati.
- Sve narudžbe koje prodavatelj primi e-poštom za potvrdu obvezujuće su za obje strane.
- Prodavač zadržava pravo proglasiti kupoprodajni ugovor nevaljanim ako je došlo do zlouporabe osobnih podataka, zlouporabe platne kartice i slično ili zbog intervencije upravnog ili sudbenog tijela. Kupac će odmah biti obaviješten o takvom postupku.
- Nadalje, prodavatelj zadržava pravo proglasiti kupoprodajni ugovor nevaljanim ako postoji neovlašteno korištenje popusta ili sličnog bona kršeći njegove unaprijed određene uvjete.
- Kupac može otkazati narudžbu prije slanja robe (kupac je obaviješten e-poštom/sms porukom) u bilo kojem trenutku – odustati od narudžbe bez navođenja razloga, slanjem e-pošte na: info@evomed.hr.
- U slučaju da je kupac robu platio prije otkazivanja narudžbe, prodavatelj će vratiti puni iznos narudžbe na račun s kojeg je prenesena, bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 14 dana od otkazivanja narudžbe. U slučaju otkazivanja narudžbe od strane kupca – pravnu osobu, prodavatelj ima pravo jednostrano raskinuti ugovor na štetu kupca i povratiti kupoprodajnu cijene te sve naknade nastale u vezi s povratom kupoprodajne cijene (posebno bankovne naknade itd.).
- Povlačenje narudžbe nakon slanja robe od strane prodavatelja moguće je samo u skladu s člankom V. ovih uvjeta.
- U slučaju očite tehničke pogreške prodavatelja prilikom navođenja cijene robe u internetskoj trgovini ili tijekom narudžbe, prodavatelj nije dužan isporučiti robu kupcu za ovu potpuno netočnu cijenu, čak i ako je kupcu poslana automatska potvrda primanje narudžbe u skladu s ovim uvjetima. Prodavač bez nepotrebnog odgađanja obavještava kupca o pogrešci i e-poštom šalje izmijenjenu ponudu kupcu. Izmijenjena ponuda smatra se novim nacrtom kupoprodajnog ugovora i u ovom se slučaju kupoprodajni ugovor zaključuje potvrdom primitka od strane kupca na e-mail prodavatelja naveden u ovim uvjetima. U suprotnom, ugovorni odnos iz narudžbe između prodavatelja i kupca neće nastati. Primjeri kada se može dogoditi pogrešno objavljena cijena su sljedeći: cijena robe na prvi je pogled netočna (npr. ne uzima u obzir nabavnu cijenu; cijena robe nedostaje ili uz to ima jednu ili više znamenki; popust na robu prelazi više od 50%, a da roba nije dio posebne marketinške kampanje ili događaja prodaje označenih posebnim simbolom itd.).
- Kupac je svjestan da mu kupnja robe ne daje nikakva prava na korištenje registriranih zaštitnih znakova, trgovačkih imena, logotipa poduzeća ili patenata prodavatelja ili drugih tvrtki, osim ako se u konkretnom slučaju posebnim ugovorom drugačije ne dogovara.
- Troškove koje kupac ima zbog korištenja sredstava za komunikaciju na daljinu u vezi sa zaključenjem kupoprodajnog ugovora (troškovi internetske veze, troškovi telefonskih poziva itd.) snosi kupac sam.
Raskid ugovora
- Kupac – pravna osoba može odustati od kupoprodajnog ugovora u skladu i na način naveden u Zakonu o obveznim odnosima, odnosno Zakonu o elektroničkoj trgovini.
- Kupac – potrošač ima u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača na temelju ugovora na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan prodavačevih prostorija i o izmjeni određenih zakona pravo na odustajanje od ugovora o kupnji bez navođenja razloga u roku od 14 kalendarskih dana. Razdoblje za odustajanje od ugovora u slučaju ugovora koji je predmet prodaje robe istječe 14 dana od datuma kada kupac ili treća strana koju je on odredio, s izuzetkom prijevoznika, preuzme robu (članak II./7. Uvjeta poslovanja).
- Prilikom ostvarivanja prava na odustajanje od ugovora, kupac je dužan obavijestiti prodavatelja o svojoj odluci da odustane od ugovora jasnom izjavom, preporučenom poštom na adresu prodavatelja navedenu u ovim uvjetima i odredbama ili elektroničkom poštom – na adresu e-pošte navedenu u ovim uvjetima. U tu svrhu kupac može koristiti standardni obrazac za odstupanje koji je objavljen na kraju ovih uvjeta i odredbi. Pravo na raskid ugovora važeće je ako kupac pošalje zahtjev za raskid prije isteka roka za raskid (vidi „Obrazac za raskid ugovora“).
- Kupac priznaje da se, između ostalog, ne može povući iz kupoprodajnog ugovora u slučajevima navedenim u odredbama čl. 79 Zakona o zaštiti potrošača.
- Nakon odustajanja od ugovora, prodavatelj će vratiti kupcu sva plaćanja izvršena u vezi sa zaključenjem ugovora, posebno kupnju, uključujući troškove isporuke robe. To se ne odnosi na troškove povrate robe koje kupac snosi sam, niti na dodatne troškove ako ste odabrali drugi način dostave od najjeftinije standardne metode dostave koju nudi prodavatelj. Povrat će se izvršiti bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije 14 dana nakon isporuke vraćene robe na našu adresu ili uz predočenje dokumenta koji dokazuje povrat robe, ovisno o tome što se prije dogodi. Povrat novca izvršit će se na isti način na koji je kupac koristio njegovo plaćanje, osim ako se kupac izričito nije tražio drugi način plaćanja, bez naplate dodatnih naknada.
- U slučaju da kupac iskoristi pravo na odustajanje od ugovora bez navođenja razloga, on snosi sve izravne troškove povrata robe. Tijekom ostvarivanja ovog prava kupac je dužan vratiti proizvod pravilno zapakiran, koji ne pokazuje znakove uporabe, trošenja i neoštećen je. Međutim, kupac je odgovoran za svako smanjenje vrijednosti robe kao rezultat rukovanja s njom, osim ako nije potrebno za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcionalnosti robe. Prodavač ima pravo tražiti od kupca naknadu štete nanesene robi bez nepotrebnog odgađanja nakon otkrića.
- Podatci za kontakt prodavatelja u slučaju odustajanja od ugovora prema ovom članku su sljedeće:
- Poštanska adresa: Evona d.o.o., Klenovnička 32, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska
- E-adresa: info@evomed.hr
- Prodavač ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora zbog prodaje zaliha, nedostupnosti robe ili kada je proizvođač, uvoznik ili dobavljač robe prekinuo proizvodnju ili uvoz robe. Prodavač će kupca odmah obavijestiti elektroničkom poštom navedenoj u narudžbi i vratiti mu u roku od 14 dana od obavijesti o povlačenju iz kupoprodajnog ugovora sva sredstva, uključujući troškove isporuke primljene od njega prema ugovoru, na isti način na koji je kupac koristio plaćanje, ili na način koji odredi kupac.
Alternativno rješavanje potrošačkih sporova
Kupac, koji je potrošač, ima pravo podnijeti zahtjev prodavaču za naknadu štete ako nije zadovoljan načinom na koji je prodavatelj postupao s njegovom žalbom, odustajanjem od ugovora ili ako smatra da je prodavatelj povrijedio njegova prava. Ako prodavatelj odgovori negativno na zahtjev potrošača ili uopće ne odgovori u roku od 30 dana od dana otpreme, potrošač ima pravo podnijeti zahtjev za pokretanje alternativnog rješavanja spora (u daljnjem tekstu “ARS”) prema Zakonu o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova. Samo sporovi koji proizlaze iz ugovora između prodavatelja i potrošača i sporovi povezani s ovim ugovorom mogu se riješiti u obliku ARS-a, osim sporova prema članku 4 Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova. Troškove povezane s alternativnim rješavanjem spora snosi svaka od strana u sporu odvojeno, bez mogućnosti naknade.
Reklamacije
- Kao dokaz jamstva, prodavč izdaje dokument o kupnji (račun) za svaku kupljenu robu sa svim potrebnim podacima za primjenu jamstva.
- Prodavač je odgovoran za kvarove na robi koje je prouzročio proizvođač, dobavljač ili prodavatelj sam. Kupac je dužan odmah zahtijevati od prodavatelja odgovornost za nedostatke na robi (u daljnjem tekstu “reklamacije”) u skladu s primjenjivim postupkom reklamacije.
- Slanjem narudžbe prodavaču, kupac potvrđuje da je obaviješten putem ovih uvjeta i odredbi kako se može uložiti prigovor.
- Ovaj postupak prigovora odnosi se na robu koju kupac kupi od prodavatelja u obliku e-trgovine putem internetske trgovine. Postupak prigovora u ovom obliku vrijedi za sve poslovne slučajeve. Načela i postupak za rješavanje žalbi potrošača temelje se na Zakonu o zaštiti potrošača.
- Jamstvo započinje danom kada kupac primi robu od strane prodavatelja/prijevoznika (članak II./7. Uvjeta i odredbi). Jamstvo na robu je 24 mjeseca. Ako je razdoblje uporabe (ili datum minimalne trajnosti) označeno na prodanom predmetu, njegovom pakiranju ili priloženim uputama, jamstveni rok za te predmete završava na kraju tog razdoblja.
- U skladu sa Zakonom o obveznim odnosima, kupcu-pravnoj osobi osigurava se jamstvo od 12 mjeseci.
- Kupac je, po primitku, dužan pregledati robu. Kupac ima pravo odbiti/prihvatiti pošiljku, što nije u skladu s kupoprodajnim ugovorom, pod uvjetom da je pošiljka npr. nepotpuna ili oštećena. Ako kupac prihvati takvu oštećenu pošiljku od prijevoznika, potrebno je štetu opisati u izvještaju isporuke prijevoznika. Nepotpuna ili oštećena pošiljka mora se odmah obavijestiti e-poštom na adresu: info@evomed.hr, te s prijevoznikom napisati izvještaj o oštećenju i poslati ga bez nepotrebnog odgađanja e-poštom ili poštom prodavaču. Dodatni zahtjevi zbog nepotpunosti ili vanjske štete na pošiljci ne oduzimaju kupcu pravo na prigovor, ali pružaju prodavaču priliku da dokaže da nije u suprotnosti s kupoprodajnim ugovorom.
- Kupac je dužan slijediti upute za uporabu, koje su isporučene s robom.
- Odgovornost za nedostatke robe ističu ako se nisu izvršila tijekom jamstvenog razdoblja.
- Ako roba ima nedostatke, kupac ima pravo podnijeti prigovor prodavaču, telefonom/sms-om, u pisanom obliku poštom ili e-poštom na kontakt podatke navedene u ovim uvjetima i odredbama. Kupac je dužan podnijeti žalbu prodavaču na nedostatke robe bez nepotrebnog odgađanja nakon što ih pronađe. Kupac će navesti svoje identifikacijske podatke, dokaz o uplati, navesti vrstu robe i nedostatke, kako se manifestiraju nedostaci robe i, u okviru svojih tehničkih mogućnosti, ima pravo priložiti fotodokumentaciju nedostatka i dostaviti prigovor prodavaču.
- Odredbe iz prethodnog stavka Uvjeta i odredbi neće se primjenjivati na robu koja se prodaje po nižoj cijeni zbog nedostatka za koji je dogovorena niža cijena, na habanje uzrokovano uobičajenom uporabom, na rabljenu robu s nedostatkom koji odgovara stupnju korištenja ili trošenja robe kad ju je kupac preuzeo, ili ako to proizlazi iz prirode robe. Kupac nema pravo na reklamaciju ako je prije preuzimanja robe znao da je proizvod u kvaru ili je kupac sam prouzročio kvar.
- Kupac ne može reklamirati robu iz razloga zbog kojeg je roba snižena.
- Ako prodavatelj dokaže da je kupac znao za pogrešku robe prije nego što ju je preuzeo ili ju je sam prouzročio, prodavatelj nije dužan udovoljiti zahtjevima kupca.
- Dan prigovora ujedno je i početak žalbenog postupka.
- Kako bi ubrzao procjenu prigovora u okviru svojih tehničkih mogućnosti, kupac ima pravo izraditi fotodokumentaciju kvara i poslati je zajedno s prigovorom prodavaču. Prodavač ima pravo procijeniti nedostatke i na temelju fotodokumentacije.
- Prodavač ima pravo zatražiti od kupca da isporuči potraživanu robu na adresu koju je odredio prodavatelj u svrhu procjene nedostatka. U slučaju isporuke robe na određeno mjesto, kupac će dostaviti robu tako da ne bude oštećena. Troškove isporuke robe snosi prodavatelj u slučaju uspješne reklamacije.
- Prodavač će kupcu izdati potvrdu o reklamaciji u obliku koji je odabrao kupac, u obliku e-pošte ili u pisanom obliku poslan poštom na adresu kupca.
- Kupac – potrošač ima:
a) u slučaju kvara koji se može otkloniti:
– pravo na besplatno, pravodobno i pravilno ispravljanje nedostataka,
– pravo na zamjenu predmeta/dijela predmeta (ako prodavatelj ne snosi nesrazmjerne troškove zbog cijene robe ili ozbiljnosti nedostatka),
– pravo na zamjenu neispravnog predmeta za ispravni, dok prodavatelj uvijek može zamijeniti neispravni predmet ispravnim, umjesto da eliminira kvar, ako to kupcu ne izaziva ozbiljne poteškoće,
– pravo na zamjenu robe ili pravo na odustajanje od ugovora ako kupac nije u mogućnosti pravilno koristiti predmet zbog ponavljanja nedostatka nakon popravka ili zbog većeg broja nedostataka.
b) u slučaju nedostatka koji se ne može otkloniti i koji onemogućuje da se roba pravilno koristi kao predmet bez nedostataka:
– pravo na zamjenu robe ili pravo na odustajanje od ugovora,
– pravo na razumni popust na cijenu robe. - Na temelju odluke kupca – potrošača, koju ostvaruje iz svojih prava, prodavatelj je dužan odrediti način postupanja po prigovoru. Prodavač odmah odlučuje o prigovoru, a u složenim slučajevima u roku od 3 radna dana. U opravdanim slučajevima, posebno ako je potrebna složena tehnička procjena stanja proizvoda, najkasnije u roku od 30 dana od dana prigovora. Rješavanje žalbi ne može trajati duže od 30 dana od datuma žalbe. Nakon isteka roka za rješavanje reklamacije, kupac ima pravo odustati od ugovora ili ima pravo zamijeniti robu novom robom.
- Ako je kupac pravna osoba, prodavatelj se obvezuje odlučiti o prigovoru u roku od 40 dana od prigovora. O ovoj odluci kupac-pravna osoba bit će obaviješten kontakt e-poštom.
- Prodavač je dužan riješiti prigovor i prekinuti postupak prigovora na jedan od sljedećih načina:
- predajom popravljene robe kupcu,
- razmjena robe,
- povratom novca,
- davanjem razumnog popusta na cijenu robe,
- opravdanim odbijanjem jamstvenog zahtjeva za robu.
- Kupac će biti obaviješten o rezultatu reklamacije odmah po završetku žalbenog postupka putem e-maila, odnosno poštom, a istodobno će biti dostavljen putem e-maila, odnosno poštom, zajedno s robom, dokaz o prigovoru.
- U vezi s otklonjivim nedostatkom, prigovor će se riješiti ovisno o odluci kupca kako slijedi:
- prodavatelj osigurava otklanjanje kvara ili
- prodavatelj zamjenjuje neispravnu robu.
- U slučaju nedostatka koji se ne može otkloniti i koji sprječava da se roba pravilno koristi kao roba bez nedostataka ili u slučaju jednog ponavljajućeg otklonjivog nedostatka ili mnoštva različitih otklonjivih nedostataka koji onemogućuju mogućnost da se roba pravilno koristi bez nedostataka, prodavatelj će postupiti, ovisno o odluci kupca, kako slijedi:
- zamjenom robe za istu robu, ili
- kupac ima pravo na razumni popust na cijenu robe, ili
- zamjenom robe za drugu robu s istim tehničkim parametrima u slučaju da nije moguće zamijeniti robu za istu robu, ili
- ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, prodavatelj će obraditi prigovor na neispravnu robu i vratiti kupcu novac.
- Operater nije dužan nadoknaditi kupcu dodatne troškove ako je kupac izričito odabrao način dostave koji nije najjeftiniji standardni način isporuke koji nudi prodavatelj. Dodatni troškovi su razlika između troškova dostave koje je kupac odabrao i troškova najjeftinijeg standardnog načina isporuke koji nudi prodavatelj.
- Rješavanje prigovora odnosi se samo na nedostatke koje je kupac naveo prilikom podnošenja prigovora.
- Podaci za kontakt prodavatelja u slučaju prigovora, pritužbi i prijedloga su sljedeći:
- Adresa: Evona d.o.o., Klenovnička 32, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska
- Telefonski kontakt: 0994887773
- E-mail: info@evomed.hr
- U slučaju opravdane reklamacije, kupac ima pravo na naknadu namjerno nastalih troškova nastalih u vezi s reklamacijom. Ovo pravo kupac može ostvariti s prodavačem u roku od mjesec dana nakon isteka jamstvenog roka, u protivnom sud ga ne mora odobriti.
- Nakon rješavanja opravdane žalbe, jamstveno se razdoblje produžuje za vrijeme trajanja žalbe. U slučaju neopravdanog prigovora, jamstveno se razdoblje ne produljuje. Trajanje reklamacije računa se od dana koji slijedi nakon prijave reklamacije do dana završetka postupanja s reklamacijom, odnosno vremena kada je kupac bio dužan preuzeti stvar. O završetku postupka se kupac obavještava e-poštom.
Nadzorno tijelo
Nadzorno tijelo je Državni inspektorat
Prodavatelj ima pravo prodati robu na temelju trgovačke dozvole i registracije tvrtke u sudski registar. Licenciranje trgovine obavlja u okviru svoje nadležnosti nadležni ured za licenciranje.
Najam
- Ugovor o najmu kreira se na temelju zahtjeva/naloga kupca putem internetske trgovine na www.evomed.hr. Ugovorom o najmu najmodavac robu ostavlja najmoprimcu uz naknadu, kako bi je mogao privremeno koristiti (u dogovoreno vrijeme).
- Najmodavac će stvar prepustiti najmoprimcu u stanju prikladnom za dogovorenu upotrebu. Najmoprimac ima pravo koristiti stvar razmjerno prirodi i namjeni stvari, na način za koji je stvar namijenjena. Najmodavac će uredno obavijestiti najmoprimca o načinu korištenja.
- Predmet najma i razdoblje najma dogovorit će se između ugovornih strana u nalogu.
- Najmoprimac je dužan najmodavcu platiti najamninu u iznosu prema cjeniku koji vrijedi na dan narudžbe. Najamnina se plaća na datum raskida najma prema stvarnom trajanju najma.
- Prilikom predaje robe na početku najma, ugovorne stranke sastavit će Ugovor o najmu, u kojem će potvrditi sporazum o predmetu najma, iznosu najma i razdoblju najma, odnosno opisati bilo kakvu štetu/nedostatke robe.
- Najkasnije prilikom preuzimanja predmeta najma, najmoprimac je obvezan najmodavcu platiti polog u iznosu prema cjeniku koji je trenutno važeći na dan narudžbe. Polog služi kao polog za plaćanje najamnine i/ili za nadoknađivanje najmodavcu štete na predmetu najma i ne može se koristiti u bilo koju drugu svrhu.
- Najam prestaje istekom razdoblja dogovorenog u narudžbi. Najmoprimac je dužan vratiti zakupljeni predmet u stanju u kojem ga je preuzeo, uzimajući u obzir uobičajeno trošenje. Prilikom preuzimanja stvari od najmoprimca nakon isteka razdoblja zakupa, ugovorne strane sastavit će ugovor primopredaje u kojem potvrđuju predaju stvari najmodavcu, odnosno opisati bilo kakvu štetu/nedostatke slučaja.
- Najkasnije prilikom predaje predmeta najma od strane najmoprimca , najmodavac je dužan obračunati s najmoprimcem primljeni polog kao i najamninu. Prema dogovoru ugovornih strana, najmodavac će najmoprimcu vratiti polog u cijelosti nakon obračuna i uplate najma, ili će najmodavac uračunati uplaćeni polog kao protiuvrijednost prilikom obračuna najamnine, a preostali polog najmoprimcu vratiti bez nepotrebnog odgađanja na način na koji je primio polog (osim ako se stranke drugačije ne dogovore) ili će naplatiti pripadajući iznos najamnine koji premašuje iznos primljenog pologa.
- Najmoprimac može polog/najam platiti na sljedeće načine:
– gotovina,
– prijenos sredstava na račun najmodavca – najmoprimac unaprijed plaća najamninu na račun najmodavca, broj računa je HR2623600001101962873,
– Plaćanje karticom – putem odgovarajućeg servisa, unaprijed. Najmoprimac slijedi upute davatelja usluga elektroničkih plaćanja. U slučaju bezgotovinskog plaćanja unaprijed, obveza najmoprimca ispunjava se u trenutku knjiženja odgovarajućeg iznosa na bankovni račun najmodavca. - Najmoprimac nije dužan platiti najamninu ako zbog nedostataka na predmetu koju nije prouzročio i zbog koje nije mogao unajmljeni predmet koristiti na način primjeren namjeni predmeta.
- Najmoprimac nema pravo davati u zakup iznajmljenu stvar. Inače, najmodavac ima pravo odustati od ugovora i zahtijevati naknadu štete.
- Najmoprimac je dužan voditi računa da imovina ne bude oštećena. Najmodavac nema pravo vršiti bilo kakve promjene na predmetu. Inače, najmodavac nije odgovoran za neispravan rad stvari i ima pravo zahtijevati naknadu štete na stvari. Ako dođe do oštećenja ili pretjeranog trošenja predmeta najma kao posljedice njegove zlouporabe, najmoprimac također odgovara za štetu koju su prouzročile osobe kojima je dao pristup predmetu u zakupu, ali ne odgovara za nesreću.
- Najmoprimac je dužan bez nepotrebnog odgađanja obavijestiti najmodavca o potrebi popravka od strane najmodavca. U slučaju kršenja ove obveze, najmoprimac odgovara za štetu koja je time prouzročena i nema potraživanja koja bi mu u suprotnom pripadala
- Prijem/predaja predmeta najma odvija se u sjedištu najmodavca na adresi: Evona d.o.o., Klenovnička 32 10000 Zagreb, Republika Hrvatska. Telefonski kontakt: 0994887773, e-mail: info@evomed.hr. Prema dogovoru ugovornih strana, najmodavac će osigurati dostavu/primitak predmeta najma na/s adrese koju je najmoprimac odredio putem Hrvatske pošte ili prijevozničke tvrtke. Izbor načina isporuke stvari na raspolaganju je najmoprimcu. Iznos poštarine određujemo prema trenutnom cjeniku Hrvatske pošte/prijevozničke tvrtke.
- Odredbe ovih uvjeta i odredbe ugovora o kupnji primjenjuju se mutatis mutandis na pravne odnose uspostavljene ugovorom o zakupu, ako u tom članku nije drugačije navedeno. To su uglavnom, ali ne samo, članci IV., V., VI., VIII. ovih odredbi i uvjeta.
Završne odredbe
- Svi ugovori između prodavatelja i kupca/najmoprimca uređeni su zakonima Republike Hrvatske. Ako odnos uspostavljen ugovorom o kupnji/najmu sadrži međunarodni element, tada se stranke slažu da je odnos uređen zakonom Republike Hrvatske. To ne utječe na prava potrošača prema općenito obvezujućim zakonima.
- Sva prava na web mjestu prodavatelja, posebno autorska prava na sadržaj, uključujući izgled stranice, fotografije, video zapise, grafike, zaštitne znakove, logotipe i drugi sadržaj i elemente, pripadaju prodavaču. Zabranjeno je kopiranje, modificiranje ili drugačija uporaba web stranice ili bilo kojeg njezinog dijela bez pristanka prodavatelja.
- Prodavač nije odgovoran za pogreške uzrokovane intervencijama trećih strana u internetskoj trgovini ili kao rezultat njegove uporabe protivne njegovoj svrsi. Kada koristi internetsku trgovinu, kupac/najmoprimac ne smije koristiti postupke koji bi mogli negativno utjecati na njezin rad i ne smije obavljati nikakve aktivnosti koje bi njemu ili trećim stranama mogle omogućiti da se miješaju ili koriste softver ili druge komponente koje čine internetsku trgovinu i koriste internetsku trgovinu ili njezine dijelove ili softversku opremu na način koji bi bio suprotan njenoj namjeni.
- Ugovor o kupnji/najmu, uključujući uvjete poslovanja, prodavatelj arhivira najdulje 10 godina od njegova zaključenja u skladu s relevantnim zakonskim propisima i nije dostupan trećim stranama.
- Ugovorne stranke mogu međusobno dostaviti sve pisanu dokumente elektroničkom poštom. Kupac/najmoprimac dostavlja prodavaču dokumente na e-adresu navedenu u ovim uvjetima. Prodavač dostavlja dokumente kupcu/najmoprimcu na e-adresu navedenu u njegovom korisničkom računu ili u narudžbi.
- Slanjem elektroničke narudžbe kupac/najmoprimac potvrđuje da je pročitao sve odredbe ovih uvjeta u verziji koja vrijedi na dan slanja ove narudžbe, kao i važeću cijenu naručene robe navedene na web mjestu prodavatelja, uključujući uvjete dostave i najma.
- Prodavač ima pravo promijeniti ove uvjete poslovanja. Na svojoj web stranici objavit će novu verziju uvjeta i odredbi.
- Neodvojivi dio ovih uvjeta su Opći uvjeti zaštite osobnih podataka, gdje ćete saznati detaljnije informacije o zaštiti svojih osobnih podataka, koje nam dostavljate kako bismo izvršili narudžbu i sklopili ugovor putem internetske trgovine.
- Uz odredbe i uvjete priložen je uzorak obrasca za odustajanje od ugovora.
Ovi Opći uvjeti poslovanja za elektroničku trgovinu www.evomed.hr stupaju na snagu 3.1.2022.
Obrazac za raskid ugovora
Ispunite i pošaljite nam ovaj obrazac poštom ili elektroničkom poštom samo ako želite raskinuti ugovor.
Potrošač:
(ime, prezime i adresa)
(e-mail, telefon)
Prodavatelj: Evona d.o.o., Klenovnička 32, 10000 Zagreb, 0994887773, info@evomed.hr
Ja ovim izjavljujem da jednostrano raskidam Ugovor o prodaji sljedeće robe:,
naručene/primljene dana
U , dana
(vlastoručni potpis, ako kupac obrazac ispunjava na papiru)
Primjerak obrasca za jednostrani raskid ugovora koji se nalazi na našoj mrežnoj stranici možete elektronički ispuniti i poslati. Potvrdu primitka obavijesti o jednostranom raskidu ugovora dostavit ćemo Vam, bez odgađanja, elektroničkom poštom.
PRAVA POTROŠAČA NA RASKID UGOVORA
Ugovor možete jednostrano raskinuti u roku od 14 dana bez navođenja razloga. Da biste mogli ostvariti pravo na jednostrani raskid kupoprodajnog ugovora, morate nas obavijestiti o svojoj odluci o jednostranom raskidu ugovora prije isteka roka i to nedvosmislenom izjavom poslanom poštom, ili elektroničkom poštom, u kojoj ćete navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, telefaksa ili adresu elektroničke pošte. Rok za raskid ugovora traje 14 dana od dana kada je Vama ili trećoj osobi koju ste Vi odredili, a koja nije prijevoznik, roba koja je predmet ugovora predana u posjed. Ako jednostrano raskinete ugovor, izvršit ćemo povrat novca koji smo od Vas primili, kao i troškove isporuke, bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada smo zaprimili Vašu odluku o jednostranom raskidu ugovora, osim ukoliko ste odabrali drugu vrstu isporuke, a koja nije najjeftinija standardna isporuka koju smo mi ponudili. Izravne troškove povrata robe morate snositi sami. Povrat novca bit će izvršen na isti način na koji ste Vi izvršili uplatu. U slučaju da pristajete na drugi način povrata plaćenog iznosa, ne snosite nikakve troškove u odnosu na povrat. Robu vratite ili je predajte nama bez nepotrebnog odgađanja, a u svakom slučaju najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste nam uputili Vašu odluku o jednostranom raskidu ugovora. Izravne troškove povrata robe snosite sami. Odgovorni ste za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.